Leerlijn Onderwijs - Veelgestelde vragen

Meest gesteld​​​​e vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op!

Veel gestelde vragen

Als ik mijzelf of mijn personeel aanmeld voor een online cursus, hoe gaat dit dan in zijn werk?

Wanneer jij de betaling via onze website hebt afgerond ontvang je allereerst van ons een factuur per e-mail. Wij gaan direct aan de slag met het klaarzetten van de juiste scholing in jouw persoonlijke online leeromgeving. Binnen twee werkdagen ontvang je voor deze online leeromgeving je inloggegevens. Met deze inloggegevens krijg jij toegang tot de online cursus van jouw keuze. Ben je een werkgever en heb je cursussen aangeschaft voor je personeel? Dan geldt hetzelfde: zij krijgen binnen 2 werkdagen toegang tot de online leeromgeving en ontvangen van ons instructies om in te loggen.

Hoe ziet de online leeromgeving eruit?

De online leeromgeving is een toegankelijke en simpele website waar jij kunt zien voor welke cursussen je allemaal bent ingeschreven. Nadat je op de cursus van jouw keuze hebt geklikt zie je allerlei modules. Elke module bevat teksten, artikelen, video's, quizzen en opdrachten. Ook zit er bij de meeste cursussen een digitaal werkboek. Op deze manier ga je heel actief aan de slag met de lesstof en wordt het nooit saai! In je online leeromgeving kun je ook precies zien wat je al hebt gedaan en wat je nog moet doen, zodat je je eigen voortgang kunt checken. Ook kun je, indien nodig, inhoudelijke vragen stellen aan onze docenten.

Wat zijn de technische specificaties voor de online leeromgeving?

Jij hebt alleen een laptop/tablet of ander device nodig waarmee jij toegang hebt tot het internet. Een telefoon is niet handig, omdat je vaak ook opdrachten moet maken in het digitale werkboek. Dat is niet zo prettig op een klein scherm. Wij zorgen ervoor dat de online leeromgeving altijd beschikbaar is voor jou. Wij hebben hiervoor een contract afgesloten bij een softwareleverancier. Zij zorgen dat alles goed verloopt, zodat jij je niet druk hoeft te maken over technische zaken. Is er onverhoopt toch een storing, dan hebben zij een groot team dat direct aan de slag gaat om de online leeromgeving weer toegankelijk te maken. Gelukkig komt dit bijna nooit voor en kan je altijd, wanneer je maar wilt, 24/7 aan de slag met je cursus.

Hoe lang krijg ik toegang tot de online leeromgeving?

Tenzij het nadrukkelijk anders staat beschreven op de cursuspagina, krijg je 1 jaar lang toegang tot jouw cursus. Dit jaar gaat in vanaf het moment dat je de inloggegevens hebt ontvangen. Na 1 jaar verloopt de toegang automatisch. Heb je je cursus niet kunnen afronden? Dan kun je tegen een gereduceerd tarief opnieuw toegang kopen. Ben je ziek, zwanger of is er een andere zwaarwegende reden waardoor je de cursus niet hebt kunnen volgen, dan kunnen we in overleg met jou kosteloos uitstel verlenen. Trek hiervoor wel op tijd (minimaal 2 maanden voor de einddatum) aan de bel, wanneer jij vermoed dat je de cursus niet op tijd kunt afronden.

Ik heb nog een vraag over 1 van jullie cursussen en wil graag even contact met jullie.

Dat kan altijd! Je kunt ons bellen 055-2040025 of mailen naar info@leerlijnonderwijs.nl. We helpen je graag verder!

Wat moet ik doen als ik de cursus niet meer wil afronden?

Als je een cursus niet meer wil afronden is het fijn als je dit ons even laat weten. Wij kunnen dan zorgen dat we je uit onze administratie halen en dat je van ons geen informatie meer ontvangt over de cursus.

Kan ik nog annuleren nadat ik een betaling heb gedaan?

Ja, je kunt nog tot 14 dagen annuleren nadat je een betaling hebt gedaan, tenzij je al begonnen bent met de cursus. Je hebt dan gebruik gemaakt van de cursus en dan is annuleren niet meer mogelijk. Voor ons uitgebreide annuleringsbeleid verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden, deze zijn te vinden onderaan deze pagina in de footer.

Wat moet ik doen als ik denk dat ik door ziekte, zwangerschap of een andere zwaarwegende reden mijn cursus niet op tijd kan afronden?

Ben je ziek, zwanger of is er een andere zwaarwegende reden waardoor je de cursus niet hebt kunnen volgen, dan kunnen we in overleg met jou kosteloos uitstel verlenen. Trek hiervoor wel op tijd (minimaal 2 maanden voor de einddatum) aan de bel, wanneer jij vermoed dat je de cursus niet op tijd kunt afronden. We kunnen dan in overleg met jou bepalen hoe lang je uitstel nodig hebt. Daar doen we niet moeilijk over.

Ik zit al in de online leeromgeving en heb een inhoudelijke vraag voor 1 van de docenten. Hoe kan ik deze vraag het beste stellen?

In de online leeromgeving kun je rechtsbovenin een berichtje sturen. Dit bericht komt terecht bij 1 van onze docenten. Zij reageren binnen 5 werkdagen op je inhoudelijke vraag.

Ik zit al in de online leeromgeving en heb een technische vraag. Wat moet ik doen?

Voor technische vragen kun je het beste een e-mail sturen naar info@leerlijnonderwijs.nl. Wij reageren uiterlijk binnen 2 werkdagen, maar meestal al dezelfde dag, op jouw technische vraag en helpen je daar graag verder mee.